Baza wiedzy

Nieczyste zagranie - czyli Urząd Morski i Portowy zawiesza licencję Glencore

Nieczyste zagranie - czyli Urząd Morski i Portowy zawiesza licencję Glencore

Dodaj recenzję
Urząd Morski i Portowy Singapuru zawiesił licencję paliwową szwajcarskiej spółce akcyjnej Glencore. Co wpłynęło na stanowczą decyzję komisji i jakie są skutki karygodnego zachowania dostawcy?
Czytaj dalej
Lloyds tworzy korytarz morski – czyli statki z ukraińskim zbożem

Lloyds tworzy korytarz morski – czyli statki z ukraińskim zbożem

Dodaj recenzję
Dziś (29.07.22) w Londynie ubezpieczyciel Lloyd's of London Ascot i broker Marsh uruchomili możliwość ubezpieczenia ładunków morskich w obszarach wojennych dla zboża i produktów spożywczych transportowanych z ukraińskich portów. Co wiąże się z odblok...
Czytaj dalej
Soboty to za mało - czyli wąskie gardła w portach w Nowym Jorku

Soboty to za mało - czyli wąskie gardła w portach w Nowym Jorku

Dodaj recenzję
Kompleks portowy w USA pomimo wydłużonych godzin bramek ma coraz większe problemy z przetwarzaniem ładunków. Czym skutkują utrudnienia w łańcuchu dostaw i w jaki sposób spedytorzy próbują omijać wąskie gardła?
Czytaj dalej
Paraliż importu i eksportu UE - czyli strajk w portu w Hamburgu

Paraliż importu i eksportu UE - czyli strajk w portu w Hamburgu

Dodaj recenzję
Wczoraj (14.07.22) rozpoczął się kolejny, trzeci etap strajku w porcie w Hamburgu. Jakie skutki przyniesie paraliż terminala z obłożeniem towarowym sięgającym aż 90%?
Czytaj dalej
Maersk odchodzi z Międzynarodowej Izby Żeglugi – czyli protest w słusznej sprawie

Maersk odchodzi z Międzynarodowej Izby Żeglugi – czyli protest w słusznej sprawie

Dodaj recenzję
Duński armator A.P. Møller-Mærsk rezygnuje z członkostwa w Międzynarodowej Izbie Żeglugi z powodu uchybień dotyczących porozumienia. Jakich skutków można spodziewać się w wyniku decyzji odejścia przewoźnika z ICS zrzeszającego aż 80% światowej floty ...
Czytaj dalej
ONE wprowadza kary - czyli pierwsze w branży dopłaty za kontenery

ONE wprowadza kary - czyli pierwsze w branży dopłaty za kontenery

Dodaj recenzję
Dziś (01.07.22) japoński armator ONE wprowadził w życie pierwsze w branży dopłaty naliczane za rozbieżność wagi kontenerowej. Jak wysokich kar można się spodziewać oraz co wpłynęło na stanowczą decyzję przewoźnika?
Czytaj dalej
Walka przewoźników - czyli rosnące zatory w portach Europejskich

Walka przewoźników - czyli rosnące zatory w portach Europejskich

Dodaj recenzję
Zatłoczenia w depotach stają się coraz większym wrogiem przewoźników morskich. Jak rysuje się problem piętrzących się pustych kontenerów w porcie w Rotterdamie i węźle Bremerhaven?
Czytaj dalej
Obniżenie cen transportu – czyli ustawa Joe Bidena

Obniżenie cen transportu – czyli ustawa Joe Bidena

Dodaj recenzję
16 czerwca 2022 roku Joe Biden oficjalnie podpisał nową ustawę dotyczącą reformy żeglugi morskiej. Na czym opiera się pierwsza od dwóch dekad zmiana federalnych przepisów międzynarodowego transportu kontenerowego?
Czytaj dalej
CMA CGM odleciało – czyli nowa flota francuskiego armatora

CMA CGM odleciało – czyli nowa flota francuskiego armatora

Dodaj recenzję
CMA CGM z powodu rosnącego zapotrzebowania gospodarczego zapowiedziało stworzenie lotniczego ramienia handlowo-operacyjnego. Tylko w tym tygodniu francuski armator odebrał dostawę dwóch samolotów cargo Boeinga. Dokąd można polecieć i jakie są plany n...
Czytaj dalej
Wystawione i zwrócone – czyli przywileje karnetu ATA

Wystawione i zwrócone – czyli przywileje karnetu ATA

Dodaj recenzję
Niewielu spedytorów zna karnet ATA, będący międzynarodowym dokumentem celnym, pozwalającym na bezcłowy i wolny od podatku czasowy wwóz towarów. Co można dzięki niemu wysłać i jakie są zasady korzystania z jego przywilejów?
Czytaj dalej
Porty w Los Angeles i Long Beach straszą przewoźników – czyli opłaty za pobyt kontenerów

Porty w Los Angeles i Long Beach straszą przewoźników – czyli opłaty za pobyt kontenerów

Dodaj recenzję
Porty w Los Angeles i Long Beach planują ponowne wprowadzenie kontrowersyjnej opłaty postojowej „Container Dwell Fee”. Jak zatłoczenie kontenerowe wpływa na koszty składowania?
Czytaj dalej
Mniejsza prędkość, bezpieczne wody – czyli jak koncerny żeglugowe mogą pomóc wielorybom

Mniejsza prędkość, bezpieczne wody – czyli jak koncerny żeglugowe mogą pomóc wielorybom

Dodaj recenzję
Ruch statków wpływa bezpośrednio na gospodarkę morską. W jaki sposób armatorzy dbają o środowisko i co można zrobić, by ograniczyć negatywne skutki żeglugowe?
Czytaj dalej