Singapur- nowe przepisy

Singapur ogłosił nowe, rygorystyczne przepisy dotyczące jakości paliwa bunkrowego, chcąc chronić swoją reputację wiodącego na świecie węzła morskiego. Posunięcie to jest odpowiedzią na znaczący incydent skażenia paliwa bunkrowego, który miał miejsce w 2022 roku.

Co wiadomo?


Urząd Morski i Portowy Singapuru (MPA) poinformował licencjonowanych dostawców bunkrów o wdrożeniu ulepszonych parametrów testowych dla partii paliwa żeglugowego. Ulepszenia te mają na celu zwiększenie wydajności i opłacalności poprzez przeprowadzanie testów na wcześniejszych etapach łańcucha dostaw, a nie dla każdej pojedynczej dostawy.


Ta nowa polityka wynika z powodu wycieku bunkra, który miał miejsce w Singapurze w lutym 2022 r., kiedy około 200 statków zaopatrywano w porcie w Singapurze olej opałowy o wysokiej zawartości siarki (HSFO) zawierający wysoki poziom chlorowanych związków organicznych (COC). Dochodzenie MPA w sprawie zanieczyszczenia ujawniło, że przedmiotowe paliwo było produktem mieszanym dostarczonym przez Glencore Singapore Pte Ltd, który został następnie sprzedany spółce PetroChina International (Singapore) Pte Ltd, a następnie około 200 statkom w porcie w Singapurze, zanim zanieczyszczenie zostało usunięte. odkryty. Około 80 statków zgłosiło problemy z pompami paliwowymi i silnikami.


Aby rozwiązać ten problem, utworzono Grupę Ekspertów Przemysłowych (IEG), której współprzewodniczą MPA i Singapurskie Stowarzyszenie Żeglugi (SSA), aby poprawić zapewnienie jakości bunkrów dostarczanych do portu w Singapurze.


W połowie 2023 r. IEG przedstawił MPA swoje zalecenia, które zostały uwzględnione w nowych regulacjach. Od 1 czerwca 2024 r. całe resztkowe i biopozostałościowe paliwo żeglugowe dostarczane w porcie w Singapurze nie może zawierać COC w ilości powyżej 50 mg/kg i musi być wolne od kwasów nieorganicznych.


Co z resztą?


W przypadku destylatu i biodestylatu paliwa żeglugowego bunkrowego dostawcy bunkrów muszą również upewnić się, że nie zawierają one kwasów nieorganicznych. Ponadto resztkowe paliwa żeglugowe nie powinny zawierać polistyrenu, polietylenu ani polimetakrylanu.


MPA zachęca wszystkich licencjonowanych dostawców paliw bunkrowych do prowadzenia odpowiednich zapisów z testów wskazujących, że bieżąca partia paliwa bunkrowego dostarczana do portu w Singapurze jest wolna od tych polimerów.

W przypadku paliwa żeglugowego mieszanego przy użyciu różnych partii paliwa lub surowca, badania należy przeprowadzić po zmieszaniu i przed dostawą do bunkra w porcie w Singapurze.


Proces mieszania nie jest dozwolony na pokładzie statków bunkrowych posiadających licencję MPA, a Certyfikat Jakości (COQ) musi dotyczyć paliwa przed załadunkiem na zbiornikowiec, zanim produkt zostanie dostarczony jako bunkier do portu w Singapurze.

Pomożemy Ci zaplanować transport.

Imię i nazwisko*
Adres e-mail*
Treść wiadomości*
Akceptacja warunków*

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Sealand Liquids sp. z o.o, z siedzibą przy ul. Legionów 112/21, 81-472 Gdynia, Polska.

Akceptacja warunków*

Zapisuję się do newslettera.

Wyślij

Najnowsze wpisy

Czy port Hongkong ma problemy?

Czy port Hongkong ma problemy?

Dodaj recenzję
Według rankingu Alphaliner 30 najbardziej ruchliwych portów kontenerowych n...
Czytaj dalej
Elektryczne holowniki podbijają Vancouver

Elektryczne holowniki podbijają Vancouver

Dodaj recenzję
Port w Vancouver uruchomił nową, innowacyjną linię elektrycznych holowników...
Czytaj dalej
Baltimore - co z ładunkiem?

Baltimore - co z ładunkiem?

Dodaj recenzję
Czy Baltimore okaże się siłą portów wschodnich USA? Jakich przekierowań moż...
Czytaj dalej

Masz pytania? Chętnie odpowiem

Inne artykuły tego autora