Port w Nowym Jorku odnotował nowe odbicie, czy dogoni stabilny wzrost jak LA?

Porty w Nowym Jorku i New Jersey rozpoczęły rok 2024 z dużym impetem, odnotowując znaczny wzrost wolumenu kontenerów i znaczny wzrost liczby samochodów.
Wolumen kontenerów w styczniu 2024 r. wyniósł 667 346 TEU, co oznacza wzrost o 3,4% w porównaniu z rokiem poprzednim.
Odnotowano również znaczny wzrost ruchu samochodów osobowych – znaczny wzrost o 22,1% w porównaniu ze styczniem 2023 r. Oznacza to, że w styczniu 2024 r. przez port przewieziono 35 302 samochodów.
W styczniu 2024 r. port zdobył tytuł drugiego pod względem ruchu w kraju pod względem importu i eksportu ładunków, przeładowując znaczną liczbę 447 514 TEU, co stanowi wzrost o 2,6% w porównaniu ze styczniem 2023 roku.
Wolumen importu kontenerów wzrósł w styczniu 2024 r. o 5,8% w porównaniu z rokiem poprzednim, przy czym zaimportowano 342 790 TEU w porównaniu z 323 981 TEU w styczniu 2023 r. Znaczący wzrost importu kontenerów również odnotował o 27,1% w porównaniu z 2023 r.
Co z eksportem?
Eksport odnotował jednak spadek o 6,7% w porównaniu ze styczniem 2023 r. – w styczniu 2024 r. zarejestrowano 104 724 TEU w porównaniu z 112 269 TEU w styczniu 2023 r. Eksport pustych opakowań odnotował niewielki wzrost o 4,9%, przy łącznej liczbie 217 878 TEU.
Wolumen przewozów koleją odnotował niewielki spadek o 1,3 procent w porównaniu z rokiem poprzednim i obejmował ogółem 53 013 kontenerów.
Porty w Nowym Jorku i New Jersey zakończyły rok 2023 całkowitym wolumenem kontenerów przewyższającym liczbę kontenerów przed pandemią z 2019 r. o 4,4%. Dzięki temu łączna wielkość portu w 2023 r. wyniesie 7 810 005 TEU.
W 2023 r. port był drugim pod względem ruchu w kraju pod względem importu i eksportu ładunków, obsługując 5,3 mln załadowanych TEU. Jednak całkowity import w 2023 r. odnotował spadek o 16,9% w porównaniu z 2022 r., a eksportowane ładunki również odnotowały niewielki spadek o 1,1% w porównaniu z 2022 r.