Walka przewoźników - czyli rosnące zatory w portach Europejskich

Zatłoczenia w depotach stają się coraz większym wrogiem przewoźników morskich.


Jak rysuje się problem piętrzących się pustych kontenerów w porcie w Rotterdamie i węźle Bremerhaven?


Problemy i nowości w porcie Rotterdam



Z powodu dynamicznie wzrastających zaległości w dostarczaniu towarów w europejskim centrum eksportu port Rotterdam zmusza przewoźników oceanicznych do priorytetowego traktowania wysyłek pełnych pudeł transportowych. Przeładowanie terminalowe wynikające ze składowania pustych kontenerów na terenie depotu skłoniło władze do wprowadzenia zmian dla przewoźników wysyłkowych, w efekcie których wprowadzone zostały ograniczenia ilości dla pustych pudeł.


Eksperci portu Rotterdam ds. Żeglugi oświadczyli, że dynamiczne zmiany związane z ustanowieniem nowych regulacji portowych, zostały wprowadzone również z powodu ograniczenia liczby rejsów statków z kontynentu do Chin (po tym, jak w marcu władze Szanghaju zablokowały miasto).




Opóźnienia Holenderskiego portu



Port Rotterdam w oficjalnym komentarzu prasowym udostępnionym dla gCaptain poinformował, że pomimo zniesienia ograniczeń transportowych naniesionych przez władze Szanghaju braki statków i opóźnienia w europejskich portach wciąż zmuszają towary eksportowe do ciągłego konkurowania z pustymi pudłami o miejsce na statkach zmierzających do Chin. Sytuacja ta bezpośrednio przekłada się na problemy logistyczne skutkujące masowymi opóźnieniami transportów morskich, ponieważ jak wykazują dane depotu w kwietniu i maju tego roku było opóźnionych blisko 60% statków płynących z Europy do Azji, a na dzień 17 czerwca w Rotterdamie czekało aż 13 statków.



Zatłoczenie w węźle Bremerhaven


Maersk wykazał, że zagęszczenie w węźle Bremerhaven osiągnęło poziom krytyczny co do zatłoczenia stoczni i wydłużenia czasu oczekiwania w porcie. Z tego powodu armator oświadczył, że aktywnie poszukuje lądowych kontenerów azjatyckich w mniej zatłoczonych portach północnoeuropejskich i ewakuuje importy długoterminowe do magazynów poza dokami w celu złagodzenia powstałych do tej pory zatorów.


Zagęszczenie stoczni w jego terminalach osiąga niebezpiecznie wysoki poziom 80%. Sytuacja ta wynika z tak zwanych wysokich czasów przebywania skrzynek importowych, które pogarszają wydajność i mają wpływ na opóźnienia statków.




Co łączy porty?



Problem piętrzących się pustych kontenerów dotyczy obu portów. Z tego powodu jeden z kluczowych armatorów Maersk zopiniował, że dramatyczna sytuacja w węźle Bremerhaven jest łudząco podobna do przeładowań zaistniałych w porcie w Rotterdamie i może prowadzić do tych samych skutków gospodarczych. Niesie to za sobą ryzyko, wprowadzenia przez armatorów morskich nowych systemów pozadokowego składowania kontenerów długoterminowych.


      CIEKAWOSTKI

      Skontaktuj się z nami i zaplanuj bezpieczny transport.

      Imię i nazwisko*
      Adres e-mail*
      Treść wiadomości*
      Akceptacja warunków*

      Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Sealand Liquids sp. z o.o, z siedzibą przy ul. Legionów 112/21, 81-472 Gdynia, Polska.

      Wyślij

      Najnowsze wpisy

      Nieczyste zagranie - czyli Urząd Morski i Portowy zawiesza licencję Glencore

      Nieczyste zagranie - czyli Urząd Morski i Portowy zawiesza licencję Glencore

      Dodaj recenzję
      Urząd Morski i Portowy Singapuru zawiesił licencję paliwową szwajcarskiej s...
      Czytaj dalej
      Lloyds tworzy korytarz morski – czyli statki z ukraińskim zbożem

      Lloyds tworzy korytarz morski – czyli statki z ukraińskim zbożem

      Dodaj recenzję
      Dziś (29.07.22) w Londynie ubezpieczyciel Lloyd's of London Ascot i broker ...
      Czytaj dalej
      Soboty to za mało - czyli wąskie gardła w portach w Nowym Jorku

      Soboty to za mało - czyli wąskie gardła w portach w Nowym Jorku

      Dodaj recenzję
      Kompleks portowy w USA pomimo wydłużonych godzin bramek ma coraz większe pr...
      Czytaj dalej

      Masz pytania? Chętnie odpowiem

      Inne artykuły tego autora