Obniżenie cen transportu – czyli ustawa Joe Bidena

16 czerwca 2022 roku Joe Biden oficjalnie podpisał nową ustawę dotyczącą reformy żeglugi morskiej.


Na czym opiera się pierwsza od dwóch dekad zmiana federalnych przepisów międzynarodowego transportu kontenerowego?



Ocean Shipping Reform Act of 2022



Ustawa S. 3580 dotyczy zmian wymagań odnoście żeglugi oceanicznej. Reformy sektora morskiego zostały wprowadzone między innymi po to, aby zwiększyć uprawnienia Federalnej Komisji Morskiej (FMC) do promowania wzrostu i rozwoju amerykańskiego eksportu poprzez system transportu oceanicznego. Dzięki tym działaniom Stany Zjednoczone planują stworzenie konkurencyjnego, wydajnego i ekonomicznego rynku zbytu. W związku z tym ustawa przewiduje główne założenia, takie jak:



  • wymaganie od FMC (Federal Maritime Commission) zbadania skarg dotyczących opłat za zatrzymanie i przestoje pobieranych przez zwykłych przewoźników oceanicznych,


  • ustalenie zasadności pobieranych dotychczas opłat oraz nakazania zwrotów w przypadkach naliczenia nieuzasadnionych kosztów,


  • zakaz obowiązujący przewoźników oceanicznych, operatorów terminali morskich, pośrednikom transportu morskiego nieuzasadnionego odmawiania przestrzeni ładunkowej (w przypadku gdy jest ona dostępna), czy też uciekania się do innych nieuczciwych i niesprawiedliwie dyskryminujących metod.



Jaki jest cel?



Prezydent Stanów Zjednoczonych Joe Biden podczas ceremonii podpisania ustawy podkreślił, że nowo wprowadzone prawo ma powstrzymać ,,koncerny żeglugowe wykorzystujące amerykańskie rodziny, farmerów oraz firmy". Wypowiedź ta bezpośrednio odnosi się do problemu Białego Domu związanego z narastającym wzrostem inflacji. Wprowadzenie ustawy obowiązującej w okresie 2022-2025 ma na celu złagodzenie wąskich gardeł w łańcuchu dostaw morskich, które zostały zaostrzone z powodu gwałtownego wzrostu popytu podczas pandemii.




Co należy wiedzieć o ustawie?



Zgodnie z Kongresem Amerykańskim ustawa zmienia przepisy dotyczące polityki żeglugi morskiej w celu wspierania wzrostu i rozwoju eksportu USA oraz promowanie wzajemnego handlu w handlu zagranicznym Stanów Zjednoczonych. Dzięki jej postanowieniom reforma żeglugi morskiej:


  • zatwierdza środki dla Federalnej Komisji Morskiej (FMC) na lata budżetowe 2022–2025,


  • ustanawia dodatkowe wymagania i zabronione postępowanie dla przewoźników oceanicznych,


  • wymaga wydania przepisów dotyczących niektórych opłat, zabronionych praktyk i ustanowienia rejestru żeglugowego,


  • upoważnia KMF (Komitet ds. Mechanizmu Finansowego) do wydania w określonych okolicznościach nakazu awaryjnego, wymagającego od przewoźników powszechnych udostępniania informacji bezpośrednio dla załadowców oraz przewoźników kolejowych i samochodowych.

      CIEKAWOSTKI

      Skontaktuj się z nami i zaplanuj bezpieczny transport.

      Imię i nazwisko*
      Adres e-mail*
      Treść wiadomości*
      Akceptacja warunków*

      Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Sealand Liquids sp. z o.o, z siedzibą przy ul. Legionów 112/21, 81-472 Gdynia, Polska.

      Akceptacja warunków*

      Zapisuję się do newslettera.

      Wyślij

      Najnowsze wpisy

      Czy port Hongkong ma problemy?

      Czy port Hongkong ma problemy?

      Dodaj recenzję
      Według rankingu Alphaliner 30 najbardziej ruchliwych portów kontenerowych n...
      Czytaj dalej
      Elektryczne holowniki podbijają Vancouver

      Elektryczne holowniki podbijają Vancouver

      Dodaj recenzję
      Port w Vancouver uruchomił nową, innowacyjną linię elektrycznych holowników...
      Czytaj dalej
      Baltimore - co z ładunkiem?

      Baltimore - co z ładunkiem?

      Dodaj recenzję
      Czy Baltimore okaże się siłą portów wschodnich USA? Jakich przekierowań moż...
      Czytaj dalej

      Masz pytania? Chętnie odpowiem

      Inne artykuły tego autora