Lloyds tworzy korytarz morski – czyli statki z ukraińskim zbożem

Dziś (29.07.22) w Londynie ubezpieczyciel Lloyd's of London Ascot i broker Marsh uruchomili możliwość ubezpieczenia ładunków morskich w obszarach wojennych dla zboża i produktów spożywczych transportowanych z ukraińskich portów.


Co wiąże się z odblokowaniem przewozu z depotów Morza Czarnego oraz jakie występują obawy z tym związane?

Porozumienie zbożowe



Rosja i Ukraina podpisały za pośrednictwem Turcji i Organizacji Narodów Zjednoczonych porozumienie, dotyczące ponownego otwarcia eksportu zboża i nawozów, zablokowanego dotychczas z powodu wojny.


Jak podaje ONZ decyzja ta ma na celu częściowe odbudowanie drogi morskiej do Ukrainy i załagodzenie pogłębiającego się kryzysu żywieniowego.


Warunki transportu



W celu zapewnienia najwyższej formy bezpieczeństwa firmy żeglugowe i ubezpieczyciele, obejmujący transporty z zagrożonych terenów wojennych wykazały, że aby móc ponownie współpracować z Ukrainą muszą mieć pewność, że zaplanowana podróż jest bezpieczna. Rozumie się przez to kontrolowany przewóz, niebędący zagrożony minami lub atakami (zarówno na statki, jak i ich załogi), objęty standardową procedurą operacyjną.



W celu zapewnienia całkowitego bezpieczeństwa szef pomocy ONZ Martin Griffiths zapowiedział, że:


Nie chodzi tylko o to, czy w portach jest statek, czy dwa, czy trzy gotowe do wypłynięcia. One muszą poruszać się bezpiecznie, a to oznacza, że my ​​musimy mieć jasność, gdzie dokładnie znajduje się kanał. Nie widzimy prawdopodobnej skali transportu… bez jasnych procedur, zrozumiałych dla sektora komercyjnego”.




Obietnice Lloyd’s



Lloyd's of London oświadczył, że zapewni aż do 50 milionów dolarów ochrony w zakresie transportu morskiego i ubezpieczenia wojennego. Jak alarmują ubezpieczyciele, w związku z dużym ryzykiem związanym z transportowaniem towarów z terenów objętych wojną, cena takiego ubezpieczenia będzie najprawdopodobniej wyższa od standardowej procedury przewozowej. Głównymi czynnikami wpływającymi na ostateczny koszt usługi będzie:



-typ ładunku,

-data realizacji,

-port załadowczy.


Patrick Tiernan, szef rynków w Lloyd's w wypowiedzi tłumaczącej śmiałą decyzję spółki ubezpieczeniowej powiedział, że:


,,najnowsze wsparcie ze strony Lloyd's i branży ubezpieczeniowej, ma pomóc społeczności międzynarodowej w odpowiedzi na trwający konflikt zbrojny”.

      CIEKAWOSTKI

      Skontaktuj się z nami i zaplanuj bezpieczny transport.

      Imię i nazwisko*
      Adres e-mail*
      Treść wiadomości*
      Akceptacja warunków*

      Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Sealand Liquids sp. z o.o, z siedzibą przy ul. Legionów 112/21, 81-472 Gdynia, Polska.

      Akceptacja warunków*

      Zapisuję się do newslettera.

      Wyślij

      Najnowsze wpisy

      Czy port Hongkong ma problemy?

      Czy port Hongkong ma problemy?

      Dodaj recenzję
      Według rankingu Alphaliner 30 najbardziej ruchliwych portów kontenerowych n...
      Czytaj dalej
      Elektryczne holowniki podbijają Vancouver

      Elektryczne holowniki podbijają Vancouver

      Dodaj recenzję
      Port w Vancouver uruchomił nową, innowacyjną linię elektrycznych holowników...
      Czytaj dalej
      Baltimore - co z ładunkiem?

      Baltimore - co z ładunkiem?

      Dodaj recenzję
      Czy Baltimore okaże się siłą portów wschodnich USA? Jakich przekierowań moż...
      Czytaj dalej

      Masz pytania? Chętnie odpowiem

      Inne artykuły tego autora