Czy ONE jest najbardziej oszczędny?

ONE został w tym roku uznany przez Xeneta za najbardziej oszczędnego pod względem emisji dwutlenku węgla. Jakie wartości uzyskał?


ONE dziś


Emisje w handlu od Dalekiego Wschodu po wschodnie wybrzeże Stanów Zjednoczonych spadły o 23,3% od pierwszego kwartału 2018 r., pomimo rozpoczęcia „nadmiernego tonażu” i znacznego poślizgu współczynnika wypełnienia. Porównania krótkoterminowe ujawniają jednak bardziej drastyczne zmiany od początku 2022 r., czyli dynamiki, która wypaczyła wyniki w latach 2021–2022.



Efektywność działań


Wyniki CEI (miara efektywności oparta na ekwiwalencie CO2 na tonomilę) w handlu ze wschodnim wybrzeżem Europy Północnej do Ameryki Południowej spadły o 31,6 punktu między drugim kwartałem 22 a trzecim kwartałem 23, co odpowiada redukcji o prawie 30%; podczas gdy handel wschodnim wybrzeżem Stanów Zjednoczonych z Dalekim Wschodem spadł o 21,8 punktu, czyli nieco ponad 20%.


Większe statki są bardziej wydajne pod względem emisji CO2 / TEU. Pomimo, że nowe statki powodowały u przewoźników dodatkowe problemy związane z przepustowością przyniosły one w drugim kwartale duże korzyści w zakresie emisji na głównych szlakach komunikacyjnych.


Na rynku zmagającym się z nadwyżką przepustowości była to ostatnia rzecz, jakiej potrzebowali przewoźnicy, z punktu widzenia stawek, jednak reakcja łańcuchowa wywarła pozytywny wpływ na wyniki CEI.


Co z wydajnością?


Wzrost wydajności statku przyniósłby korzystniejsze wyniki, gdyby nie został zmniejszony współczynnik wypełnienia. Xeneta stwierdziła, że ​​największy spadek współczynnika wypełnienia wystąpił na wschodnim wybrzeżu Europy Północnej do Stanów Zjednoczonych, gdzie spadł o 20,3%.


Trudno zachować efektywność ekologiczną, gdy statki są w połowie puste. W związku z powyższym naturalną reakcją przewoźników na pojawiający się problem jest ograniczenie przepustowości niektórych głównych szlaków handlowych. Umożliwia to ochronę stawek frachtowych, która niestety prowadzi do reakcji łańcuchowej w światowej sieci żeglugowej.


Pomożemy Ci zaplanować transport.

Imię i nazwisko*
Adres e-mail*
Treść wiadomości*
Akceptacja warunków*

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Sealand Liquids sp. z o.o, z siedzibą przy ul. Legionów 112/21, 81-472 Gdynia, Polska.

Akceptacja warunków*

Zapisuję się do newslettera.

Wyślij

Najnowsze wpisy

Czy port Hongkong ma problemy?

Czy port Hongkong ma problemy?

Dodaj recenzję
Według rankingu Alphaliner 30 najbardziej ruchliwych portów kontenerowych n...
Czytaj dalej
Elektryczne holowniki podbijają Vancouver

Elektryczne holowniki podbijają Vancouver

Dodaj recenzję
Port w Vancouver uruchomił nową, innowacyjną linię elektrycznych holowników...
Czytaj dalej
Baltimore - co z ładunkiem?

Baltimore - co z ładunkiem?

Dodaj recenzję
Czy Baltimore okaże się siłą portów wschodnich USA? Jakich przekierowań moż...
Czytaj dalej

Masz pytania? Chętnie odpowiem

Inne artykuły tego autora