Czy ONE jest najbardziej oszczędny?

ONE został w tym roku uznany przez Xeneta za najbardziej oszczędnego pod względem emisji dwutlenku węgla. Jakie wartości uzyskał?


ONE dziś


Emisje w handlu od Dalekiego Wschodu po wschodnie wybrzeże Stanów Zjednoczonych spadły o 23,3% od pierwszego kwartału 2018 r., pomimo rozpoczęcia „nadmiernego tonażu” i znacznego poślizgu współczynnika wypełnienia. Porównania krótkoterminowe ujawniają jednak bardziej drastyczne zmiany od początku 2022 r., czyli dynamiki, która wypaczyła wyniki w latach 2021–2022.



Efektywność działań


Wyniki CEI (miara efektywności oparta na ekwiwalencie CO2 na tonomilę) w handlu ze wschodnim wybrzeżem Europy Północnej do Ameryki Południowej spadły o 31,6 punktu między drugim kwartałem 22 a trzecim kwartałem 23, co odpowiada redukcji o prawie 30%; podczas gdy handel wschodnim wybrzeżem Stanów Zjednoczonych z Dalekim Wschodem spadł o 21,8 punktu, czyli nieco ponad 20%.


Większe statki są bardziej wydajne pod względem emisji CO2 / TEU. Pomimo, że nowe statki powodowały u przewoźników dodatkowe problemy związane z przepustowością przyniosły one w drugim kwartale duże korzyści w zakresie emisji na głównych szlakach komunikacyjnych.


Na rynku zmagającym się z nadwyżką przepustowości była to ostatnia rzecz, jakiej potrzebowali przewoźnicy, z punktu widzenia stawek, jednak reakcja łańcuchowa wywarła pozytywny wpływ na wyniki CEI.


Co z wydajnością?


Wzrost wydajności statku przyniósłby korzystniejsze wyniki, gdyby nie został zmniejszony współczynnik wypełnienia. Xeneta stwierdziła, że ​​największy spadek współczynnika wypełnienia wystąpił na wschodnim wybrzeżu Europy Północnej do Stanów Zjednoczonych, gdzie spadł o 20,3%.


Trudno zachować efektywność ekologiczną, gdy statki są w połowie puste. W związku z powyższym naturalną reakcją przewoźników na pojawiający się problem jest ograniczenie przepustowości niektórych głównych szlaków handlowych. Umożliwia to ochronę stawek frachtowych, która niestety prowadzi do reakcji łańcuchowej w światowej sieci żeglugowej.


Pomożemy Ci zaplanować transport.

Imię i nazwisko*
Adres e-mail*
Treść wiadomości*
Akceptacja warunków*

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Sealand Liquids sp. z o.o, z siedzibą przy ul. Legionów 112/21, 81-472 Gdynia, Polska.

Akceptacja warunków*

Zapisuję się do newslettera.

Wyślij

Najnowsze wpisy

Ile palet zmieści reefer i kontener - praktyczne przykłady

Ile palet zmieści reefer i kontener - czyli praktyczne przykłady

Dodaj recenzję
Często pojawiają się pytania ile palet jest w stanie załadować kontener 20'...
Czytaj dalej
Jakie stawki przyniesie następny kwartał?

Jakie stawki przyniesie następny kwartał?

Dodaj recenzję
Nasi klienci coraz częściej przychodzą do nas z pytaniem, o prognozy na naj...
Czytaj dalej
Dlaczego isotank góruje nad cysterną?

Dlaczego isotank góruje nad cysterną?

Dodaj recenzję
Transport materiałów płynnych, gazów i chemikaliów jest kluczowym elementem...
Czytaj dalej

Masz pytania? Chętnie odpowiem

Inne artykuły tego autora