Komunikacja ewoluuje równocześnie z tempem rozwoju społeczeństwa, nic dziwnego, że na przestrzeni ostatnich 50 lat dynamicznie się zmieniała.
Jako integralna część gospodarki, również transport morski musi podążać za światowymi trendami.
Przełomowym zwrotem akcji w sferze komunikacji niebezpośredniej były lata 70 i rozpowszechnienie faksu.
Od tego momentu kolejne dekady dynamicznie uzupełniane były przez dodatkowe akcesoria komunikacyjne. Firmy prześcigały się w coraz to nowszych modelach telefonów, rozpowszechniła się komunikacja mailowa, aż wreszcie dotarliśmy do czasów obfitujących w rozmaite aplikacje komunikacyjne.
Coraz więcej naszych klientów zwraca nam uwagę jak ważna jest dla nich odpowiednia komunikacja. W dobie natłoku pojawiającej się technologii należy wiedzieć jak dostosować kanał komunikacyjny do stylu rozmówcy.
Co wybierać i kiedy?
Mail:
(zwłaszcza w pandemię, przestała pełnić rolę podstawowego kanału komunikacji, przybierając bardziej formalną formę)
✅️przesyłanie umów
✅️formalne informacje firmowe
✅️umawianie spotkań
WhatsApp:
(Przebojem wdarł się do biznesu, znacząco skracając dystans i ułatwiając przekazywanie informacji)
✅️luźne relacje z klientami
✅️szybkość i wygoda odpowiedzi
✅️łatwy dostęp do aplikacji
Teams/ Google Meet:
(czasy, w których handlowiec jedzie 600km do klienta, tylko po to aby omówić kilka prostych kwestii dawno już minęły)
✅️wirtualne spotkania z klientami
✅️szkolenia
✅️komunikacja wewnętrzna
Mural:
(kiedy do swojej prezentacji niezbędny jest aspekt graficzny)
✅️prezentacje
✅️analizy wyników
✅️spotkania zespołów pracujących w trybie HOCo wybierać i kiedy?