Port Houston zawiesza wysoko poprzeczkę

Port Houston odnotował najwyższy w swojej historii wolumen eksportu ładunków. Jak duży wzrost nastąpił i jakie są prognozy?

Rok do roku


Port w Houston w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku w kontekście eksportu ładunków wzrósł aż o 6%. Dodatkowo dane dotyczące eksportu w ujęciu roznym wykazują średni wzrost o 10%, przy czym do października 2023 r. wyeksportowano ogółem 1 151 638 dwudziestostopowych jednostek ekwiwalentnych (TEU). Co ciekawe większość tego eksportu obejmuje żywice i chemikalia, co umacnia pozycję Port Houston jako wiodący port żywic w kraju i siedziba największego klastra petrochemicznego w Ameryce Północnej.


Chociaż wolumen importu towarów załadowanych odnotował w październiku niewielki spadek o 4% w porównaniu z rokiem ubiegłym, od początku roku zaobserwował on bardziej znaczący spadek o 7%. Jednak w porównaniu z poziomem przed pandemią całkowity import kontenerów wzrósł do października o imponujące 32%, przekraczając ten sam okres w 2019 r. Pomimo niewielkiego spadku o 4% w porównaniu z rekordową wielkością w zeszłym roku, łączny wolumen kontenerów w w pierwszych dziesięciu miesiącach tego roku osiągnęło imponującą liczbę 3 201 958 TEU.




Rozwój a modernizacja


Port Houston w dalszym ciągu priorytetowo traktuje swoje operacje zarówno w terminalach kontenerowych Bayport, jak i Barbours Cut. Niedawne ukończenie nabrzeża 6 w terminalu kontenerowym Bayport w Port Houston było kamieniem milowym. Wyposażone w trzy najnowocześniejsze dźwigi Neo-Panamax do transportu lądowego (STS), to nowe nabrzeże ma na celu poprawę płynności terminalu i zaspokojenie rosnących wymagań klientów importujących i eksportujących.


Mówiąc o pojawieniu się nowego nabrzeża, Roger Guenther, dyrektor wykonawczy w Port Houston, stwierdził: „Ta rozbudowa była znaczącą inwestycją w infrastrukturę i pokazuje nasze zaangażowanie w tworzenie niezawodnego i wydajnego środowiska terminali dla naszych klientów”.




Plany na przyzłosć?


Z oficjalnych informacji wynika, że Port Houston nie planuje poprzestać na modernizacjach i planuje jeszcze więcej inwestycji – Bayport Wharf 7 ma zostać oddany do użytku w 2025 r., a przebudowa Barbours Cut Wharves 5 i 6 ma zostać ukończona w tym samym roku. Oczekuje się, że rozbudowa kanałów zarówno dla Bayport, jak i Barbours Cut zostanie sfinalizowana odpowiednio do 2024 i 2026 r., co umożliwi bezpieczną żeglugę statkom Neo-Panamax w klasie 14 000–15 000 TEU.


Pomimo wyzwań stojących przed branżą, całkowity tonaż w Port Houston od początku roku odnotował jedynie niewielki spadek o 7% w porównaniu z rokiem poprzednim i wyniósł 42 421 735 ton amerykańskich. Jednakże wolumen stali odnotował bardziej znaczący spadek o 13% w październiku. Pozytywnym akcentem jest fakt, że w październiku 2023 r. jednostki importowane do samochodów odnotowały niezwykły wzrost o 50% w porównaniu z tym samym miesiącem roku poprzedniego.

Pomożemy Ci zaplanować transport.

Imię i nazwisko*
Adres e-mail*
Treść wiadomości*
Akceptacja warunków*

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Sealand Liquids sp. z o.o, z siedzibą przy ul. Legionów 112/21, 81-472 Gdynia, Polska.

Akceptacja warunków*

Zapisuję się do newslettera.

Wyślij

Najnowsze wpisy

Czy port Hongkong ma problemy?

Czy port Hongkong ma problemy?

Dodaj recenzję
Według rankingu Alphaliner 30 najbardziej ruchliwych portów kontenerowych n...
Czytaj dalej
Elektryczne holowniki podbijają Vancouver

Elektryczne holowniki podbijają Vancouver

Dodaj recenzję
Port w Vancouver uruchomił nową, innowacyjną linię elektrycznych holowników...
Czytaj dalej
Baltimore - co z ładunkiem?

Baltimore - co z ładunkiem?

Dodaj recenzję
Czy Baltimore okaże się siłą portów wschodnich USA? Jakich przekierowań moż...
Czytaj dalej

Masz pytania? Chętnie odpowiem

Inne artykuły tego autora