Nieczyste zagranie - czyli Urząd Morski i Portowy zawiesza licencję Glencore

Urząd Morski i Portowy Singapuru zawiesił licencję paliwową szwajcarskiej spółce akcyjnej Glencore.


Co wpłynęło na stanowczą decyzję komisji i jakie są skutki karygodnego zachowania dostawcy?

Za co odpowiedzialne jest Glencore?



Glencore to jedna z największych na świecie firm dostarczających surowce mineralne. Jest także szóstą spółką pod względem przychodów w Europie a jej działalność mieści się w aż trzech branżach:


  • energetycznej,
  • metalurgicznej,
  • agronomicznej.


    Za co szwajcarska spółka odpowiada w transporcie morskim? Glencore do czasu wstrzymania licencji odpowiedzialne było za bunkrowanie statków w Singapurze.



    Dochodzenie w sprawie paliwa Glencore



    Urząd Morski i Portowy Singapuru, nadzorujący największy na świecie morski węzeł tankowania, z powodu niepokojących uszkodzeń statków bunkrowanych przez spółkę podjął decyzję o przeprowadzeniu badania sprawdzającego jakość dostarczanej energii.


    Zanieczyszczenia paliwa mogą doprowadzić do licznych awarii, a nawet zepsucia silnika statku, co w konsekwencji prowadzi do kosztownych napraw. Statki tracące moc na morzu stwarzają również niebezpieczeństwo, zwiększając ryzyko poważnych kolizji lub wpadnięcia na mieliznę.


    Druzgocące wyniki



    Veritas Petroleum Services (VPS) przeprowadził dogłębne badanie dostarczonych przez Urząd Morski i Portowy z Singapuru próbek i wykrył, że paliwo pochodzące z koncernu Glencore posiada liczne zakażenia. Przełożyło się to bezpośrednio na drastyczne wyniki rynkowe ujawniające, że co najmniej 14 statków, które otrzymały skażony olej opałowy (zawierający wysoką zawartości siarki HSFO) ucierpiało w wyniku utraty mocy i narastających problemów z silnikiem.


    Zachowanie spółki energetycznej okazało się o tyle druzgocące, że pomimo poinformowania jej przez główne władze portowe o zanieczyszczeniach wykrytych w procesie testów laboratoryjnych Glencore nadal dostarczało zanieczyszczone paliwo do kolejnych jednostek pływających.




    W związku z powyższym Urząd Morski i Portowy w Singapurze podjął decyzję o wstrzymaniu licencji spółki motywując to argumentami, że:


    Glencore naruszył warunki swojej licencji na bunkrowanie, nie zapewniając przy tym, że żadne dostarczone przez nią bunkry nie są zanieczyszczone. Dodatkowo Glencore otrzymało nie wykorzystał możliwości skomentowania tych ustaleń, zanim sfinalizowano wyniki”.

        CIEKAWOSTKI

        Skontaktuj się z nami i zaplanuj bezpieczny transport.

        Imię i nazwisko*
        Adres e-mail*
        Treść wiadomości*
        Akceptacja warunków*

        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Sealand Liquids sp. z o.o, z siedzibą przy ul. Legionów 112/21, 81-472 Gdynia, Polska.

        Wyślij

        Najnowsze wpisy

        Nieczyste zagranie - czyli Urząd Morski i Portowy zawiesza licencję Glencore

        Nieczyste zagranie - czyli Urząd Morski i Portowy zawiesza licencję Glencore

        Dodaj recenzję
        Urząd Morski i Portowy Singapuru zawiesił licencję paliwową szwajcarskiej s...
        Czytaj dalej
        Lloyds tworzy korytarz morski – czyli statki z ukraińskim zbożem

        Lloyds tworzy korytarz morski – czyli statki z ukraińskim zbożem

        Dodaj recenzję
        Dziś (29.07.22) w Londynie ubezpieczyciel Lloyd's of London Ascot i broker ...
        Czytaj dalej
        Soboty to za mało - czyli wąskie gardła w portach w Nowym Jorku

        Soboty to za mało - czyli wąskie gardła w portach w Nowym Jorku

        Dodaj recenzję
        Kompleks portowy w USA pomimo wydłużonych godzin bramek ma coraz większe pr...
        Czytaj dalej

        Masz pytania? Chętnie odpowiem

        Inne artykuły tego autora