Wolny przyrost - czyli import w USA

Szacuje się, że wolumen ładunków importowych USA przyrasta w zbyt wolnym tempie.


Jakie są prognozy oraz jak wyglądają obecne wyniki?


Raport NRF


Raport NRF Global Port Tracker wykazuje, że główne amerykańskie porty kontenerowe obsłużyły w lutym 1,55 miliona TEU importu, co oznacza spadek o 14,4% w stosunku do stycznia i spadek o 26,8% rok do roku.


Luty jest historycznie najwolniejszym miesiącem w roku, a jego wynili były najniższe od maja 2020 r., kiedy wiele fabryk w Azji i większość sklepów w USA zostało zamkniętych z powodu pandemii.


Pomimo, że porty wciąż zbierają wyniki z marca, Global Port Tracker prognozuje, że w tym miesiącu przeładuje się 1,68 miliona TEU, co oznacza spadek aż o 28,2% rok do roku.


Raport szacuje również, że:


-kwiecień osiągnie 1,86 mln TEU, spadek o 18% w stosunku do ubiegłego roku,

-maj na 1,91 mln TEU, spadek o 20,1%,

-czerwiec na poziomie 1,99 mln TEU, spadek o 11,8%,

-lipiec na poziomie 2,1 mln TEU, spadek o 3,9%.

-sierpień na poziomie 2,13 mln TEU, spadek o 5,9%.


CEO Sealand Liquids, Paweł Kęska zauważa, że:


,,obecne spadki importu USA odczuwalne są również w Polskiej rzeczywistości i mogą przynieść wiele korzyści dla naszych przedsiębiorców. Obniżenie stawek daje dodatkową szansę na zwiększenie marżowości produktów wysyłanych do USA".



    Passa importowa


    20-miesięczna passa importu utrzymywała się od początku 2021 na poziomie powyżej 2 mln TEU, w porównaniu ze średnim importem wynoszącym 1,8 mln TEU miesięcznie przed pandemią w 2019 r.


    W związku z wahaniami rynkowymi w kwietniu bieżącego roku NRF wysłało list podpisany przez 238 krajowych, stanowych i lokalnych stowarzyszeń branżowych do prezydenta Bidena, zachęcając administrację do dalszego zaangażowania się w rozmowy na Zachodnim Wybrzeżu.



    Ben Hackett założyciel Hackett Associates zauważa, że:


    „w porównaniu z ubiegłym rokiem przepływ importowanych kontenerów na Zachodnim Wybrzeżu nadal spada wraz z popytem, ​​ponieważ przewoźnicy coraz częściej rezygnują z obsługi portów w Los Angeles, ale rozszerzają rejsy, aby objąć inne porty zawinięcia, aby pomóc wchłonąć nadwyżkę zdolności przewozowej (…) tymczasem na stawki frachtowe wpłynął spadek popytu, ale nowe statki zaczynają się pojawiać i zamawiano więcej – to znak, że przewoźnicy spodziewają się poprawy popytu do czasu dostarczenia nowych statków”.



    Prognozy na przyszłość


    Global Port Tracker szacuje, że pierwsza połowa 2023 r. jest prognozowana na 10,8 mln TEU, co oznacza spadek o 20,2% w porównaniu z pierwszą połową 2022 r.


    Import w całym 2022 r. wyniósł 25,5 mln TEU, co oznacza spadek o 1,2% w porównaniu z rocznym rekordem 25,8 mln TEU ustanowionym w 2021 r.



    CIEKAWOSTKA

    Skontaktuj się z nami i zaplanuj transport.

    Imię i nazwisko*
    Adres e-mail*
    Treść wiadomości*
    Akceptacja warunków*

    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Sealand Liquids sp. z o.o, z siedzibą przy ul. Legionów 112/21, 81-472 Gdynia, Polska.

    Akceptacja warunków*

    Zapisuję się do newslettera.

    Wyślij

    Najnowsze wpisy

    Ile palet zmieści reefer i kontener - praktyczne przykłady

    Ile palet zmieści reefer i kontener - czyli praktyczne przykłady

    Dodaj recenzję
    Często pojawiają się pytania ile palet jest w stanie załadować kontener 20'...
    Czytaj dalej
    Jakie stawki przyniesie następny kwartał?

    Jakie stawki przyniesie następny kwartał?

    Dodaj recenzję
    Nasi klienci coraz częściej przychodzą do nas z pytaniem, o prognozy na naj...
    Czytaj dalej
    Dlaczego isotank góruje nad cysterną?

    Dlaczego isotank góruje nad cysterną?

    Dodaj recenzję
    Transport materiałów płynnych, gazów i chemikaliów jest kluczowym elementem...
    Czytaj dalej

    Masz pytania? Chętnie odpowiem

    Inne artykuły tego autora