Często pojawiają się pytania ile palet jest w stanie załadować kontener 20'...
Nasi klienci coraz częściej przychodzą do nas z pytaniem, o prognozy na najbliższy kwartał. Dziś chcielibyśmy pokazać Wam jak „naszym okiem” kształtuje się rynek.
Spedycja i transport to jedna z najbardziej nieprzewidywalnych branż. Sytuacje takie jak ataki piratów, czy katastrofy transportowe nie są do przewidzenia, można jednak analizować rynek i wyciągać wnioski.
Wiele osób biorących czynny udział w transporcie zauważa, że ceny w imporcie spadają (no i faktycznie tak jest jeśli chodzi o Chiny).
Czy tendencja się utrzyma ?
Predykcje są takie, że niestety nie i raczej na jesień czekają nas wzrosty cen z powodu corocznej wzmożonej ilości wysyłek na okres przedświąteczny. Do tego już teraz bywa, że brakuje miejsc na statkach.
Cieszmy się zatem chwilową sytuacją. Jakbym miał jednak strzelać kiedy najlepiej robić import to obstawiałbym sierpień.
W przypadku Indii, czy Australii ceny rosną, zdarza się natrafić na jakiś super niski spot, ale to wyjątki od reguły. Pakistan również w górę.
Importy z obu Ameryk na ten moment na stabilnym poziomie tak jak już wspominałem w jednym z moich wpisów kilka miesięcy temu - Ameryka południowa wydaje się szczególnie atrakcyjna na robienie biznesu.
W exporcie do Azji stawki bardzo delikatnie rosną, ale jest to prawie nieodczuwalne na ten moment i istnieje szansa, że jeszcze przynajmniej wrzesień tak zostanie.
Ameryka natomiast szczególnie północna po pamiętnej kolizji w Baltimore jest dosyć stabilna cenowo, natomiast spodziewałbym się wzrostów na okres jesieni i wiosny.
Amerykanie nakładają coraz to kolejne sankcje na Chiny zatem relacja Europa - USA może stać się bardziej atrakcyjna, a tym samym przewoźnicy morscy również będą chcieli wziąć udział w ,,zabawie”.
Jak planować wysyłki?
Wybierając od czego zacząć i co jest pilne, to są to importy z Azji (przed dalszymi wzrostami) a następnie eksporty ogólnie.