Okno na świat - czyli system terminali morskich


Zarówno port załadunku jak i wyładunku towarów transportowanych drogą morską znajduje się w kompleksie terminali kontenerowych.


Co wchodzi w ich skład oraz jaki system wykorzystują w celu sprawnego zarządzania procesami wewnętrznymi?


Przeładunki w porcie


Niewiele osób wie, że na terminal morski składa się zazwyczaj większa ilość stacji wewnętrznych. Tradycyjny przeładunek odbywający się na terenie DCT przebiega pomiędzy pojazdami lądowymi (takimi jak ciężarówki, ciągniki siodłowe, pociągi itp.) a statkami kontenerowymi. Wśród podstawowych składowych portu morskiego wyróżniamy takie podmioty jak:


  1. Terminal lądowy- to tak zwany terminal suchy, jego specyfikacja opiera się na wykonywaniu przeładunku wewnątrz lądu dla relacji intermodalnych transportów kontenerowych. Jego położenie nie jest jednak przypadkowe, ponieważ terminal lądowy z powodu charakteru użytkowania musi znajdować się w bezpośrednim sąsiedztwie terminalu morskiego, umożliwiającego eksport oraz import towarów na skalę światową.


  1. Terminal morski- to inaczej jednostka odpowiedzialna za procesy logistyczno-załadunkowe jednostek pływających. Jej działanie opiera się na wdrażaniu systemów przeładunkowych umożliwiających ekspansję oraz przechowywanie towarów kontenerowych.


Metody zarządzania portem


W procesie sprawnego zarządzania portem wykorzystywany jest szereg narzędzi umożliwiających procesowe planowanie drogi załadunkowej. W tym celu terminale morskie używają powszechnie znanego systemu TOS, czyli Terminal Operating System. Jest to narzędzie umożliwiające kompleksowe zarządzanie ruchem towarowym pojazdów na terenie portu przeładunkowego oraz sprawną integrację odbywających się tam procesów logistycznych.


Dzięki technologii wykorzystanej w systemie TOS terminale mają możliwość:


1) Wprowadzenia bezpiecznych rozwiązań systemowych


2) Usprawnienia przepływ informacji dzięki integracji danych w systemie


3) Zapewnienia elastyczności i zwiększenia wydajności w wewnętrznych procesach

załadunkowych


4) Zwiększenia poziomu digitalizacji portów przeładunkowych


5) Wprawnego zarządzanie zasobami ludzkimi i placem kontenerowym


6) Stworzenia sprawnego systemu raportowania


Zarządzanie kontenerami w porcie


Proces zarządzania kontenerami w porcie objęty jest systemami pomocniczymi, umożliwiającymi odpowiednią rejestrację oraz higienę procesu załadunkowego. W systemie tym wyróżniamy następującą, podstawową hierarchię zadaniową:


  • przyjęcie kontenerów w terminalu,
  • rejestrowanie przybycia towarów,
  • pozyskiwanie danych logistycznych i warunków handlowych
  • dodanie zarejestrowanych kontenerów do bieżącego stanu portu,
  • przechowywanie kontenerów w wyznaczonym systemie lokalizacji,
  • piętrowanie (przygotowanie kontenera do opuszczenia terminala),
  • załadunek,
  • rozładunek.



CIEKAWOSTKI

Skontaktuj się z nami i zaplanuj fracht.

Imię i nazwisko*
Adres e-mail*
Treść wiadomości*
Akceptacja warunków*

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Sealand Liquids sp. z o.o, z siedzibą przy ul. Legionów 112/21, 81-472 Gdynia, Polska.

Wyślij

Najnowsze wpisy

Transport bez szkody – czyli na co wpływa fumigacja kontenerów

Transport bez szkody – czyli na co wpływa fumigacja kontenerów

Dodaj recenzję
Fumigacja to proces niezbędny w transporcie towarów zabezpieczonych lub opa...
Czytaj dalej
Nowy Szlak Jedwabny – czyli dlaczego Polska została pominięta

Nowy Szlak Jedwabny – czyli dlaczego Polska została pominięta

Dodaj recenzję
Od niedawna ruszył Nowy Szlak Jedwabny pomijający Polskę w drodze tranzytow...
Czytaj dalej
Rosnące ceny gazu - czyli dlaczego firmy wstrzymują produkcję

Rosnące ceny gazu - czyli dlaczego firmy wstrzymują produkcję

Dodaj recenzję
Dynamiczny wzrost cen gazu od kilku miesięcy zalewa Europę. Co spowodowało...
Czytaj dalej

Masz pytania? Chętnie odpowiem

Inne artykuły tego autora