Import kontenerów z USA - najnowszy raport

Descartes Systems Group opublikował najnowszy raport obrazujący obecny poziom importu w odniesieniu do wcześniejszych lat.


Jakie są zachowania rynku oraz o czym świadczą liczby?


Raport DSGX

podkreślający bieżące trendy w imporcie kontenerów z USA. Z raportu wynika, że ​​wielkość importu nadal jest zbliżona do poziomów z 2019 r., ale pozostaje znacznie poniżej wielkości obserwowanych w pierwszej połowie ubiegłego roku.


W maju wolumen importu kontenerów do USA odnotował wzrost o 3,8% w porównaniu z kwietniem, osiągając łącznie 2 097 313 TEU (jednostek ekwiwalentu dwudziestu stóp). Gwałtowny wzrost można przypisać wzrostowi importu z Chin i Wietnamu. Jednak w porównaniu z majem 2022 r. wolumen importu w ubiegłym miesiącu spadł o 20,0%.


Pomimo spadku rok do roku wolumen importu pozostał na poziomie sprzed pandemii z 2019 r. Wolumen importu w zeszłym miesiącu był o 0,5% wyższy niż w maju 2019 r. Tendencja ta utrzymywała się przez pierwsze cztery miesiące 2023 r. , przy czym wolumen importu wykazał różnicę o 1,3% w porównaniu z analogicznym okresem 2019 r.

Raport Kartezjusza zwraca uwagę na utrzymujące się wyzwania wpływające na wyniki globalnego łańcucha dostaw w 2023 r., w tym stosunki pracy na Zachodnim Wybrzeżu i rosnące opóźnienia w portach, które powróciły do ​​poziomu z początku 2023 r.



Co mówią eksperci?


„Wolumen importu kontenerów ze Stanów Zjednoczonych nadal rośnie i jest zbliżony do poziomów z 2019 r., przy wsparciu Chin, Wietnamu i innych krajów Azji Południowej i Południowo-Wschodniej” – powiedział Chris Jones, wiceprezes wykonawczy ds. Przemysłu w Descartes, skomentował raport.


„Wzrost opóźnień w tranzycie portowym i spory pracownicze w ramach Międzynarodowego Związku Dokerów i Magazynów (ILWU) oznaczają rosnące zakłócenia w globalnym łańcuchu dostaw, powodując dalsze opóźnienia w normalizacji wolumenu frachtu na Zachodnim Wybrzeżu”.



Analiza czynników


Analizując wydajność poszczególnych portów, port w Los Angeles odnotował najwyższy ogólny wzrost wolumenu kontenerów w porównaniu z kwietniem, z dodatkiem 56 226 TEU. Tymczasem port w Tacoma osiągnął najwyższy procentowy wzrost na poziomie 33,3% w ujęciu miesięcznym.


Import z Chin wykazał wzrost drugi miesiąc z rzędu w maju, o 5,1% w porównaniu z kwietniem 2023 r., co daje łącznie 780 684 TEU. Jednak liczby te nadal wskazują na spadek o 22,2% w stosunku do szczytu osiągniętego w sierpniu 2022 r. Ogólnie rzecz biorąc, Chiny stanowiły 37,2% całkowitego importu kontenerów do USA w maju, co odzwierciedla wzrost o 0,4% od kwietnia 2023 r.


Skontaktuj się z nami i zaplanuj transport.

Imię i nazwisko*
Adres e-mail*
Treść wiadomości*
Akceptacja warunków*

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Sealand Liquids sp. z o.o, z siedzibą przy ul. Legionów 112/21, 81-472 Gdynia, Polska.

Akceptacja warunków*

Zapisuję się do newslettera.

Wyślij

Najnowsze wpisy

Ile palet zmieści reefer i kontener - praktyczne przykłady

Ile palet zmieści reefer i kontener - czyli praktyczne przykłady

Dodaj recenzję
Często pojawiają się pytania ile palet jest w stanie załadować kontener 20'...
Czytaj dalej
Jakie stawki przyniesie następny kwartał?

Jakie stawki przyniesie następny kwartał?

Dodaj recenzję
Nasi klienci coraz częściej przychodzą do nas z pytaniem, o prognozy na naj...
Czytaj dalej
Dlaczego isotank góruje nad cysterną?

Dlaczego isotank góruje nad cysterną?

Dodaj recenzję
Transport materiałów płynnych, gazów i chemikaliów jest kluczowym elementem...
Czytaj dalej

Masz pytania? Chętnie odpowiem

Inne artykuły tego autora