Port w Savannah obsłużył w sierpniu 413 300 TEU, co oznacza spadek o 28 procent w porównaniu z sierpniem 2022 r., najbardziej pracowitym miesiącem w historii Georgia Ports Authority. Jednakże w przypadku ładunków typu roll-on/roll-off odnotowano 8% wzrost, a wolumen przewozów koleją wzrósł o 6%.

Co na to dyrektor generalny?
„Jesteśmy w trakcie przebudowy niektórych naszych nabrzeży, co zmniejszyło naszą zdolność operacyjną w sierpniu. Remont nabrzeża kontenerowego 1 został już ukończony i działają cztery nowe dźwigi. Mamy już prawie ukończone cztery nowe instalacje dźwigowe, które będą gotowe do końca roku i dodadzą kolejne duże miejsce do cumowania. W Ocean Terminal trwa remont, w ramach którego w latach 2025–2026 dodamy kolejne duże miejsce do cumowania statków” – powiedział prezes i dyrektor generalny GPA Griff Lynch.
W zeszłym miesiącu port Savannah odnotował 8-procentowy wzrost ładunków typu roll-on/roll-off, obsługując 61 300 jednostek samochodów i maszyn. Większość tego handlu była obsługiwana przez terminal na wyspie pułkownika w porcie w Brunszwiku, który przetransportował 59 720 jednostek.
Terminal Megarail należący do Georgia Ports Authority napędza wzrost przewozów kolejowych w porcie Savannah, przy czym kolej stanowi obecnie 21% podnoszonych statków. W sierpniu terminal Garden City obsłużył 49 115 kontenerów (około 89 000 TEU), co oznacza wzrost o 6% w porównaniu z rokiem poprzednim. Ładunki intermodalne stanowiły 21,6% wszystkich kontenerów, co oznacza wzrost o 7% w porównaniu z sierpniem 2022 r.

„Dzięki naszemu terminalowi kolejowemu Mason Mega Rail Terminal jesteśmy teraz w stanie przenieść większą część naszych ładunków długodystansowych z autostrad stanowych na kolej, co zarówno poprawia efektywność paliwową, jak i zmniejsza zatory w ruchu” – powiedział Lynch.
Georgia Ports i CSX nawiązały współpracę, aby zapewnić codzienne odjazdy kolei między portem Savannah a CCX Yard w Karolinie Północnej, mając na celu przyciągnięcie większej liczby ładunków przewożonych przez Kanał Panamski i skrócenie czasu tranzytu.
GPA przewiduje, że wzrost liczby ludności i produkcji w południowo-wschodniej części Stanów Zjednoczonych, wraz z przesunięciem dostaw do krajów takich jak Indie na zasadzie „Chiny plus jeden”, doprowadzi do zwiększonych dostaw towarów przez port Savannah. Jego strategiczne położenie jako pierwszy/ostatni port zawinięcia z Kanału Panamskiego oraz dostęp do tras Kanału Sueskiego zapewnia klientom wiele opcji rynkowych.
„Celem GPA jest stworzenie najlepszego portu i lokalizacji łańcucha dostaw, aby przyspieszyć globalny biznes i połączyć rynki światowe” – powiedział prezes GPA Kent Fountain na kwartalnym posiedzeniu zarządu 26 września w Savannah. „Aby osiągnąć ten cel w ramach naszego planu zagospodarowania portu o wartości 1,9 miliarda dolarów, dodajemy nową infrastrukturę i połączenia śródlądowe. Przywództwo stanu Gruzja, GPA i społeczność biznesowa współpracują, aby GPA stało się prawdziwie zintegrowanym ekosystemem portów i łańcucha dostaw.