Spadek w porcie Savannah

Port w Savannah obsłużył w sierpniu 413 300 TEU, co oznacza spadek o 28 procent w porównaniu z sierpniem 2022 r., najbardziej pracowitym miesiącem w historii Georgia Ports Authority. Jednakże w przypadku ładunków typu roll-on/roll-off odnotowano 8% wzrost, a wolumen przewozów koleją wzrósł o 6%.


Co na to dyrektor generalny?


„Jesteśmy w trakcie przebudowy niektórych naszych nabrzeży, co zmniejszyło naszą zdolność operacyjną w sierpniu. Remont nabrzeża kontenerowego 1 został już ukończony i działają cztery nowe dźwigi. Mamy już prawie ukończone cztery nowe instalacje dźwigowe, które będą gotowe do końca roku i dodadzą kolejne duże miejsce do cumowania. W Ocean Terminal trwa remont, w ramach którego w latach 2025–2026 dodamy kolejne duże miejsce do cumowania statków” – powiedział prezes i dyrektor generalny GPA Griff Lynch.


W zeszłym miesiącu port Savannah odnotował 8-procentowy wzrost ładunków typu roll-on/roll-off, obsługując 61 300 jednostek samochodów i maszyn. Większość tego handlu była obsługiwana przez terminal na wyspie pułkownika w porcie w Brunszwiku, który przetransportował 59 720 jednostek.


Terminal Megarail należący do Georgia Ports Authority napędza wzrost przewozów kolejowych w porcie Savannah, przy czym kolej stanowi obecnie 21% podnoszonych statków. W sierpniu terminal Garden City obsłużył 49 115 kontenerów (około 89 000 TEU), co oznacza wzrost o 6% w porównaniu z rokiem poprzednim. Ładunki intermodalne stanowiły 21,6% wszystkich kontenerów, co oznacza wzrost o 7% w porównaniu z sierpniem 2022 r.




„Dzięki naszemu terminalowi kolejowemu Mason Mega Rail Terminal jesteśmy teraz w stanie przenieść większą część naszych ładunków długodystansowych z autostrad stanowych na kolej, co zarówno poprawia efektywność paliwową, jak i zmniejsza zatory w ruchu” – powiedział Lynch.

Georgia Ports i CSX nawiązały współpracę, aby zapewnić codzienne odjazdy kolei między portem Savannah a CCX Yard w Karolinie Północnej, mając na celu przyciągnięcie większej liczby ładunków przewożonych przez Kanał Panamski i skrócenie czasu tranzytu.


GPA przewiduje, że wzrost liczby ludności i produkcji w południowo-wschodniej części Stanów Zjednoczonych, wraz z przesunięciem dostaw do krajów takich jak Indie na zasadzie „Chiny plus jeden”, doprowadzi do zwiększonych dostaw towarów przez port Savannah. Jego strategiczne położenie jako pierwszy/ostatni port zawinięcia z Kanału Panamskiego oraz dostęp do tras Kanału Sueskiego zapewnia klientom wiele opcji rynkowych.


„Celem GPA jest stworzenie najlepszego portu i lokalizacji łańcucha dostaw, aby przyspieszyć globalny biznes i połączyć rynki światowe” – powiedział prezes GPA Kent Fountain na kwartalnym posiedzeniu zarządu 26 września w Savannah. „Aby osiągnąć ten cel w ramach naszego planu zagospodarowania portu o wartości 1,9 miliarda dolarów, dodajemy nową infrastrukturę i połączenia śródlądowe. Przywództwo stanu Gruzja, GPA i społeczność biznesowa współpracują, aby GPA stało się prawdziwie zintegrowanym ekosystemem portów i łańcucha dostaw.

Pomożemy Ci zaplanować transport.

Imię i nazwisko*
Adres e-mail*
Treść wiadomości*
Akceptacja warunków*

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Sealand Liquids sp. z o.o, z siedzibą przy ul. Legionów 112/21, 81-472 Gdynia, Polska.

Akceptacja warunków*

Zapisuję się do newslettera.

Wyślij

Najnowsze wpisy

Port Houston zawiesza wysoko poprzeczkę

Port Houston zawiesza wysoko poprzeczkę

Dodaj recenzję
Port Houston odnotował najwyższy w swojej historii wolumen eksportu ładunkó...
Czytaj dalej
Czy 2024 będzie brutalny dla żeglugi morskiej?

Czy 2024 będzie brutalny dla żeglugi morskiej?

Dodaj recenzję
Pojawiają się najnowsze indeksy rokujące trudny 2024 rok. Co to oznacza w p...
Czytaj dalej
MSC pobiera dodatkową opłatę za przesyłki

MSC pobiera dodatkową opłatę za przesyłki

Dodaj recenzję
MSC podjęło decyzję o wprowadzeniu wyższej opłaty za przepływ przez Kanał P...
Czytaj dalej

Masz pytania? Chętnie odpowiem

Inne artykuły tego autora