Mniejsza prędkość, bezpieczne wody – czyli jak koncerny żeglugowe mogą pomóc wielorybom


Ruch statków wpływa bezpośrednio na gospodarkę morską.

W jaki sposób armatorzy dbają o środowisko i co można zrobić, by ograniczyć negatywne skutki żeglugowe?



Armatorzy a gospodarka morska



W ostatnich latach coraz większa ilość płetwali błękitnych cierpiała, bądź przypłacała życiem niebezpieczne wypadki statków, spowodowane zbyt wysoką prędkością przepływu. Jak podaje NOAA (National Oceanic and Atmospheric Administration) tylko w latach 2007-2021 zostało zaobserwowanych i udokumentowanych 51 zgonów wielorybów, będących ofiarami katastrof oraz zderzeń transportów wodnych. Z tego powodu NOAA oraz US Coast Guard zrealizowali program mający na celu poprawę sytuacji środowiskowej.


Uczestnicy inicjatywy „Protecting Blue Whales & Blue Skies” zobowiązali się do zmniejszenia ingerencji ruchu transportowego w gospodarkę morską oraz ograniczenia ilości wytwarzanego przez statki CO2. Do programu trwającego w 2021 zgłosiło się aż 12 firm żeglugowych pływających w rejonach San Francisco oraz południowej Kalifornii, a zaplanowany program miał na celu zwiększenie świadomości o problemach gospodarki morskiej oraz realny wzrost bezpieczeństwa wodnego.


Poziomy programu ochrony środowiska



Inicjatywa „Protecting Blue Whales & Blue Skies” dzieli się na określone pułapy nagród, zróżnicowane na podstawie procentu odległości, jaką określona flota pokonała w strefach VSR z prędkością 10 węzłów lub mniejszą. Program wyróżnia trzy poziomy nagród:


-Sapphire (85%-100% całkowitego dystansu floty w strefach VSR pokonanych z prędkością 10 węzłów lub mniej),

-Gold (60%-84% całkowitego dystansu floty w strefach VSR pokonanych z prędkością 10 węzłów lub mniej),

-Blue Sky (35%-59% całkowitego dystansu floty w strefach VSR pokonanych z prędkością 10 węzłów lub mniej).


Wyniki konkursu powstają na bazie analizy transponderów systemu automatycznej identyfikacji (AIS), znajdujących się każdym statku floty żeglugowej, które to odpowiedzialne są za przekazywanie prędkości oraz położenie statku.




Wyniki Protecting Blue Whales & Blue Skies”z 2021 roku



15 maja 2022 zostały ogłoszone oficjalne wyniki inicjatywy ochrony środowiska morskiego „Protecting Blue Whales & Blue Skies”z 2021 roku. Zgodnie z ich publikacją na najwyższym poziomie Sapphire wyróżnione zostały dwie z dwunastu firm armatorskich MSC (Mediterranean Shipping Company S.A.) oraz Swire Shipping z wynikiem ograniczenia prędkości statków do 10 węzłów i mniej w 85-100% frachtów.


    CIEKAWOSTKI

    Skontaktuj się z nami i zaplanuj bezpieczny transport.

    Imię i nazwisko*
    Adres e-mail*
    Treść wiadomości*
    Akceptacja warunków*

    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Sealand Liquids sp. z o.o, z siedzibą przy ul. Legionów 112/21, 81-472 Gdynia, Polska.

    Wyślij

    Najnowsze wpisy

    Walka przewoźników - czyli rosnące zatory w portach Europejskich

    Walka przewoźników - czyli rosnące zatory w portach Europejskich

    Dodaj recenzję
    Zatłoczenia w depotach stają się coraz większym wrogiem przewoźników morski...
    Czytaj dalej
    Obniżenie cen transportu – czyli ustawa Joe Bidena

    Obniżenie cen transportu – czyli ustawa Joe Bidena

    Dodaj recenzję
    16 czerwca 2022 roku Joe Biden oficjalnie podpisał nową ustawę dotyczącą re...
    Czytaj dalej
    CMA CGM odleciało – czyli nowa flota francuskiego armatora

    CMA CGM odleciało – czyli nowa flota francuskiego armatora

    Dodaj recenzję
    CMA CGM z powodu rosnącego zapotrzebowania gospodarczego zapowiedziało stwo...
    Czytaj dalej

    Masz pytania? Chętnie odpowiem

    Inne artykuły tego autora