Przyszłość TSL - czyli elektroniczny konosament

Cyfrowa inicjatywa handlowa DCSA (Digital Container Shipping Association) zobowiązuje się do wprowadzenia eBL, czyli cyfrowego konosamentu.


Od kiedy będzie obowiązywać oraz jakie oszczędności przyniesie projekt?

Projekt DCSA


Projekt wprowadzenia cyfrowego konosamentu został stworzony przez Digital Container Shipping Association, czyli niezależną organizacja non-profit, zrzeszającą gigantów transportu kontenerowego. W skład DCSA wchodzą MSC, Maersk, CMA CGM, Hapag-Lloyd, ONE, Evergreen, Yang Ming, HMM i ZIM, a ich nadrzędną misją jest ustanowienie standardów IT, umożliwiających interoperacyjność rozwiązań technologicznych w całej branży.


Organizacja ogłosiła, że współpracuje obecnie z interesariuszami z branży w celu opracowania standardów cyfrowych i wprowadzenia niezbędnych zmian umożliwiających kompleksową cyfryzację procesu dokumentacji handlu kontenerowego.



eBL


Członkowie DCSA zakładają 100% wprowadzenie eBL w obieg rynku transportowego do 2030 roku. Nowy system ma zastąpić obecny system, w którym to spedytorzy zobowiązani są obecnie fizycznie przekazywać papierowe B/L z jednego miejsca do drugiego. Wspomniany obieg dokumentów jest nie tylko czasochłonny, ale również kosztowny i niezrównoważony środowiskowo.


Przewoźnicy oceaniczni wystawiają rocznie około 45 milionów konosamentów tradycyjnych. Oparta na standardach DCSA eBL, to platforma do gromadzenia, przetwarzania i analizy danych cyfrowych wykorzystywanych w kompleksowym procesie dokumentowania B/L wydanych przez przewoźnika (oryginalnych, prostych i na zamówienie).



Korzyści cyfrowego konosamentu


Według DCSA rezygnacja z przesyłania konosamentów w formie papierowej mogłaby zaoszczędzić aż 6,5 miliarda dolarów kosztów bezpośrednich i umożliwić wzrost wartości gospodarki światowej.


Badania McKinsey wykazują również, że jeżeli elektroniczny list przewozowy zostanie przyjęty w 100% w całej branży, może odblokować aż 18 miliardów dolarów zysków dla ekosystemu handlowego. Oszczędności mają wynikać z szybszego przetwarzania dokumentów i ograniczenia błędów ludzkich (między innymi), a dodatkowym atutem projektu jest zmniejszenie kosztów o 30-40 miliardów w globalnym wzroście handlu, ponieważ cyfryzacja procesów bezpośrednio zmniejsza tarcia handlowe.



eBL a procesy


DCSA szacuje, że po 100% wprowadzeniu eBL usprawnione zostaną wszystkie procesy dokumentacyjne objęte obecnymi standardami, czyli:


  • Rezerwacja przesyłki
  • Potwierdzenie rezerwacji
  • Przesyłanie instrukcji wysyłkowych
  • Wystawienie listu przewozowego
  • Zawiadomienie o przybyciu
  • Zawiadomienie o zwolnieniu


CIEKAWOSTKI

Skontaktuj się z nami i zaplanuj transport.

Imię i nazwisko*
Adres e-mail*
Treść wiadomości*
Akceptacja warunków*

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Sealand Liquids sp. z o.o, z siedzibą przy ul. Legionów 112/21, 81-472 Gdynia, Polska.

Akceptacja warunków*

Zapisuję się do newslettera.

Wyślij

Najnowsze wpisy

Ile palet zmieści reefer i kontener - praktyczne przykłady

Ile palet zmieści reefer i kontener - czyli praktyczne przykłady

Dodaj recenzję
Często pojawiają się pytania ile palet jest w stanie załadować kontener 20'...
Czytaj dalej
Jakie stawki przyniesie następny kwartał?

Jakie stawki przyniesie następny kwartał?

Dodaj recenzję
Nasi klienci coraz częściej przychodzą do nas z pytaniem, o prognozy na naj...
Czytaj dalej
Dlaczego isotank góruje nad cysterną?

Dlaczego isotank góruje nad cysterną?

Dodaj recenzję
Transport materiałów płynnych, gazów i chemikaliów jest kluczowym elementem...
Czytaj dalej

Masz pytania? Chętnie odpowiem

Inne artykuły tego autora