Gubernator Kalifornii Gavin Newsom ogłosił inwestycję w wysokości ponad 1,5 miliarda dolarów na budowę bardziej wydajnego, zrównoważonego i odpornego łańcucha dostaw.

Motywacja decyzji
Gavin Newsom w oficjalnym oświadczeniu oznajmił:
„Żaden inny stan nie ma tak krytycznego łańcucha dostaw dla krajowej i światowej gospodarki jak Kalifornia te inwestycje – bezprecedensowe w zakresie i skali – zmodernizują nasze porty, zmniejszą zanieczyszczenie, wyeliminują wąskie gardła i stworzą bardziej dynamiczną sieć dystrybucji”.
Plany projektu
Kalifornia sfinansuje 15 projektów kwotą 1,2 miliarda dolarów, aby stworzyć 20 000 miejsc pracy, zwiększyć możliwości przemieszczania towarów i zmniejszyć wpływ na środowisko. 350 milionów dolarów zostanie również przyznanych 13 projektom mającym na celu wyeliminowanie przejazdów kolejowych na poziomie ulicy w celu poprawy bezpieczeństwa, redukcji emisji i usprawnienia transportu.
Port w Los Angeles otrzymał 233 miliony dolarów na ukończenie projektów infrastrukturalnych, które stworzą bardziej wydajny i zrównoważony łańcuch dostaw. Dotacje wesprą projekty, w tym rozbudowę Ośrodka Wsparcia Morskiego, budowę kładki dla pieszych nad torami towarowymi oraz ulepszenia skrzyżowania Navy Way i Seaside Avenue. Całkowity koszt projektu wynosi 318,08 mln USD, z czego 84,99 mln USD pochodzi z funduszy uzupełniających z portu w Los Angeles, metra w Los Angeles i innych źródeł.

Stanowisko portów
„Ta inwestycja w krytyczne projekty portu w Los Angeles, wraz ze wspieraniem projektów regionalnych, przyspieszy nasze wysiłki na rzecz zwiększenia konkurencyjności, tworzenia miejsc pracy i zwiększenia wysiłków na rzecz dekarbonizacji” – powiedział Gene Seroka, dyrektor wykonawczy portu w Los Angeles. „Mamy głęboki dług wdzięczności wobec gubernatora Newsoma, sekretarza Omishakina i naszych ustawodawców stanowych za to historyczne zaangażowanie w budowę bardziej odpornego kalifornijskiego systemu transportu towarowego”.
Port w Long Beach otrzymał dotację w wysokości 383,35 mln USD, z czego prawie 225 mln USD przeznaczono na bezemisyjny sprzęt do przemieszczania ładunków i wspierające projekty infrastrukturalne, a 158,4 mln USD na planowany obiekt wsparcia kolejowego Pier B On-Dock. Dotacja ma na celu przyspieszenie przejścia na operacje bezemisyjne oraz zwiększenie niezawodności i efektywności ruchu ładunków.
„Ten przełomowy grant będzie miał ogromne znaczenie w naszych wysiłkach zmierzających do zwiększenia liczby przedsiębiorstw i miejsc pracy w porcie, zwiększenia wydajności przemieszczania ładunków i przyspieszenia trwającej transformacji portu w Long Beach do operacji o zerowej emisji”, powiedział Port of Long Dyrektor generalny Beach, Mario Cordero. „Chciałbym podziękować gubernatorowi Newsomowi i legislaturze stanowej za dalekowzroczność w inwestowaniu w porty morskie Kalifornii i zabezpieczenie naszej pozycji jako ekonomicznego silnika dla stanu i narodu”.
Port w Oakland otrzymał grant w wysokości 119 milionów dolarów na wsparcie ulepszeń infrastruktury i elektryfikację sprzętu do obsługi ładunków. Projekty mają na celu rozbudowę zielonej infrastruktury, zmniejszenie zatorów w portach i zmniejszenie wpływu emisji oleju napędowego.
„Dziewięćdziesiąt dziewięć procent towarów kontenerowych w północnej Kalifornii przepływa przez port w Oakland, a dzięki tym bardzo potrzebnym aktualizacjom infrastruktury możemy nadal poprawiać przepływ towarów przez nasz port morski” — powiedział Bryan Brandes, dyrektor morski portu w Oakland. „Wdrożenie tych projektów będzie oznaczać, że możemy również zająć się zatłoczeniem łańcucha dostaw związanym z portami, jednocześnie zapewniając nowoczesne, ekologiczne i wydajne obiekty morskie z korzyścią dla naszych klientów, najemców i lokalnych mieszkańców”.