ONE wprowadza kary - czyli pierwsze w branży dopłaty za kontenery

Dziś (01.07.22) japoński armator ONE wprowadził w życie pierwsze w branży dopłaty naliczane za rozbieżność wagi kontenerowej.


Jak wysokich kar można się spodziewać oraz co wpłynęło na stanowczą decyzję przewoźnika?

Przyczyna decyzji ONE



Japoński armator ONE (Ocean Network Express) podjął stanowczą decyzję o wprowadzeniu dopłat wynikających z przeładowywania kontenerów. W ostatnim roku z powodu nieprzepisowo zapełnionych pudeł coraz więcej transportów morskich uległo katastrofom żeglugowym.



Efekt zakłamywania danych wagowych przez przewoźników bezpośrednio przyczyniał się do źle ształowanych kontenerów i co za tym idzie gubienia w morzu licznych towarów załadunkowych.


W jakim przypadku naliczana jest kara?



ONE w swoim oficjalnym oświadczeniu zaznaczył, że dodatkowe koszty zostaną naliczone w sytuacji gdy ,,wykryte zostanie błędne zgłoszenie szczegółów ładunku w momencie składania rezerwacji, w szczególności, w tym między innymi, wagę ładunku, która odbiega o więcej niż +/- 3 TON/TEU z oryginalnej instrukcji księgowania i dokumentacji Zweryfikowanej Masy Brutto (VGM).”


Naliczona opłata ma wynosić średnio 2000 USD za każdy przeładowany kontener, który zostanie zaksięgowany od daty wprowadzenia, czyli 1 lipca 2022 r.




Wizja efektów precyzyjniejszej kontroli



Nowe opłaty rozbieżności wagowych nałożone przez Japońskiego armatora niosą za sobą nową szansę dla zwiększenia rzetelności przestrzegania przepisów VGM, wprowadzonych przez Międzynarodową Organizację Morską (IMO) 1 lipca 2016 r.



Wspomniane uregulowania dotyczą zwiększenia poziomu bezpieczeństwa życia na morzu (SOLAS) oraz lądzie poprzez wprowadzenie wymogu rejestrowania i weryfikacji masy brutto (masa brutto ładunku plus tara kontenera) załadowanych kontenerów morskich przed załadowaniem ich na statek w celu wywozu.



Dzięki dopłatom rozbieżności wagowych rozpościera się nowa wizja:


-zwiększenia bezpieczeństwa przewożonych kontenerów,

-ograniczenia wypadków związanych ze statecznością statków,

-zminimalizowania katastrof żeglugowych,

-zmniejszenia ilości szkodliwych odpadów w akwenach wodnych.


      CIEKAWOSTKI

      Skontaktuj się z nami i zaplanuj bezpieczny transport.

      Imię i nazwisko*
      Adres e-mail*
      Treść wiadomości*
      Akceptacja warunków*

      Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Sealand Liquids sp. z o.o, z siedzibą przy ul. Legionów 112/21, 81-472 Gdynia, Polska.

      Wyślij

      Najnowsze wpisy

      Nieczyste zagranie - czyli Urząd Morski i Portowy zawiesza licencję Glencore

      Nieczyste zagranie - czyli Urząd Morski i Portowy zawiesza licencję Glencore

      Dodaj recenzję
      Urząd Morski i Portowy Singapuru zawiesił licencję paliwową szwajcarskiej s...
      Czytaj dalej
      Lloyds tworzy korytarz morski – czyli statki z ukraińskim zbożem

      Lloyds tworzy korytarz morski – czyli statki z ukraińskim zbożem

      Dodaj recenzję
      Dziś (29.07.22) w Londynie ubezpieczyciel Lloyd's of London Ascot i broker ...
      Czytaj dalej
      Soboty to za mało - czyli wąskie gardła w portach w Nowym Jorku

      Soboty to za mało - czyli wąskie gardła w portach w Nowym Jorku

      Dodaj recenzję
      Kompleks portowy w USA pomimo wydłużonych godzin bramek ma coraz większe pr...
      Czytaj dalej

      Masz pytania? Chętnie odpowiem

      Inne artykuły tego autora