Dyrektor generalny CMA CGM zapowiada nowe umowy dotyczące dostaw z Państwa środka.
Czego dotyczą oraz jakie będą kolejne Inwestycje?

Działania CMA CGM
Rodolphe Saade, dyrektor generalny CMA CGM SA, powiedział, że firma zawarła nowe umowy na dostawy w Chinach.
Przedsiębiorstwo żeglugowe kontrolowane przez jego rodzinę osiągnęło porozumienie w sprawie dostaw metanolu i budowy nowych statków w Chinach, który jest częścią delegacji francuskich dyrektorów generalnych towarzyszącej prezydentowi Emmanuelowi Macronowi podczas wizyty w azjatyckim kraju.
Dyrektor powiedział, że zamawiane są nowe statki oceaniczne (pomimo spowolnienia w branży po boomie podczas pandemii), ponieważ niektóre stawki frachtowe wzrosły do rekordowych poziomów.

Nowe inwestycje
Trzecia co do wielkości linia kontenerowa poinformowała również, że zainwestowała we francuską firmę zajmującą się mediami internetowymi. Poczynania te wynikają z planu Rodolphe Saadé, który tuż po objęciu stanowiska dytektorskiego skupił się na przejęciach mediów.
CMA CGM kupiło regionalną gazetę La Provence oraz startowało do przetargu na francuską firmę telewizyjną Groupe M6.Obecnie CMA CGM planuje przejąć 16% udziałów we francuskiej firmie medialnej Brut, po zwiększeniu udziałów w nadawcy M6.
Wynika to bezpośrednio z tego, że szacuje się, że Francji 90% mediów jest kontrolowanych przez miliarderów. Takich jak między innymi Bernard Arnault, najbogatszy człowiek Francji i założyciel LVMH, posiadający znaczne udziały w Les Echos i Le Parisien . François Pinault, założyciel Kering i Artémis, jest właścicielem tygodnika Le Point . Rodzina Dassault, która dorobiła się fortuny na lotnictwie, pozostaje właścicielem prawicowej gazety Le Figaro .
Dodatkowo gigant żeglugowy Mediterranean Shipping Company – poprzez swoją spółkę zależną SAS Shipping Agency Services (SAS) – przejął Mediclinic, globalnego prywatnego dostawcę opieki medycznej.
Opinie ekspertów
Dyrektor generalny CMA CGM zaznacza, że
„Widzi, że gospodarka światowa rośnie każdego roku o około 2% do 3%, więc to pochłonie całkiem sporo mocy produkcyjnych” – powiedział w wywiadzie. „Niektórzy radzą sobie lepiej niż inni, ale ogólnie powiedziałbym, że jest wzrost i dlatego zamawiamy nowe statki”.
Przepisy dotyczące ochrony środowiska wymuszają przejście na nowe źródła energii do napędzania łodzi, co wymaga ich wymiany.
„Najprawdopodobniej zezłomujemy część naszych starych kontenerowców i zastąpimy je nowym tonażem” – powiedział.
CIEKAWOSTKA