Baltic Dry Index coraz niższy – czyli spadające ceny frachtu

W ostatnich tygodniach Baltic Dry Index ponownie odnotowuje tendencje spadkowe.


Dlaczego ceny frachtów spadają oraz jakie skutki może nieść poziom BDI dla Giełdy Papierów Wartościowych?


Baltic Dry Index


Baltic Dry Index został stworzony 1985 roku na londyńskiej ,,Baltic”. Jego przeznaczenie odnosi się bezpośrednio do branży spedycyjnej i ma na celu ujęcie zmian występujących w cenie frachtu. Dane budujące BDI notowane są każdego dnia roboczego przez panel międzynarodowych maklerów okrętowych z Giełdy Bałtyckiej, a sam indeks opiera się na zebraniu średnich cen transportu morskiego i zwizualizowaniu ich za pomocą wykresu.


BDI obecnie uznawany jest za jeden z mierników światowej koniunktury gospodarczej, ponieważ jak wykazują ekonomiści istnieje niepisana zależność pomiędzy Baltic Dry Index a prognozowanymy notowaniami na Giełdzie Papierów Wartościowych, Silne rekordy zauważalne Baltic Dry Index kilkukrotnie przełożyły się na wystąpienie zjawiska hossy.




Statki objęte w Baltic Dry Index


Do tej każdej kalkulacji BDI, wliczane zostają wartości uzyskane z realizacji przeprowadzonych czterech typach statków (w zależności od ich pojemności ładunkowej w tonach brutto):


-Small ships,

-Supramax,

-Panamax,

-Capesize.



Obecny stan BDI


Obecny stan Baltic Dry Index zaczyna niepokoić spedytorów na całym świecie, ponieważ wykres odnotowuje kolejne spadki cen frachtowych. BDI w ostatnich tygodniach opadł dodatkowo dając inwestorom wgląd w zarysowujące się globalne trendy podaży i popytu.

Niski poziom BDI wynika między innymi z:

-rosnącego poziomu inflacji,

-nadprodukcji pustych kontenerów,

-zmiany polityki zakupowej (firmy posiadają wysokie stany magazynowe),

-powiększenia flot armatorskich.


CIEKAWOSTKI

Skontaktuj się z nami i zaplanuj transport w najlepszej cenie frachtu.

Imię i nazwisko*
Adres e-mail*
Treść wiadomości*
Akceptacja warunków*

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Sealand Liquids sp. z o.o, z siedzibą przy ul. Legionów 112/21, 81-472 Gdynia, Polska.

Akceptacja warunków*

Zapisuję się do newslettera.

Wyślij

Najnowsze wpisy

Ile palet zmieści reefer i kontener - praktyczne przykłady

Ile palet zmieści reefer i kontener - czyli praktyczne przykłady

Dodaj recenzję
Często pojawiają się pytania ile palet jest w stanie załadować kontener 20'...
Czytaj dalej
Jakie stawki przyniesie następny kwartał?

Jakie stawki przyniesie następny kwartał?

Dodaj recenzję
Nasi klienci coraz częściej przychodzą do nas z pytaniem, o prognozy na naj...
Czytaj dalej
Dlaczego isotank góruje nad cysterną?

Dlaczego isotank góruje nad cysterną?

Dodaj recenzję
Transport materiałów płynnych, gazów i chemikaliów jest kluczowym elementem...
Czytaj dalej

Masz pytania? Chętnie odpowiem

Inne artykuły tego autora