CMA CGM odleciało – czyli nowa flota francuskiego armatora

CMA CGM z powodu rosnącego zapotrzebowania gospodarczego zapowiedziało stworzenie lotniczego ramienia handlowo-operacyjnego. Tylko w tym tygodniu francuski armator odebrał dostawę dwóch samolotów cargo Boeinga.


Dokąd można polecieć i jakie są plany na przyszłość wiodącego CMA CGM?




CMA CGM AIR CARGO



CMA CGM AIR CARGO to nowo utworzona francuska linia lotnicza dedykowana transportom cargo, z siedzibą znajdującą się na lotnisku Paris-Charles de Gaulle. Usługa powstała z myślą o lepszym przepływie handlowym dla Europy, Stanów Zjednoczonych i Azji. Francuski armator w swojej ofercie posiada nie tylko tradycyjne loty czarterowe, ale również dedykowane loty stworzone w celu zaspokajania pilnych potrzeb transportowych nawet najbardziej wymagających klientów. W tym celu CMA CGM AIR CARGO zapewnia możliwość przewozu każdego rodzaju ładunku spełniającego branżowe standardy IATA (Międzynarodowego Zrzeszenia Przewoźników Powietrznych).


Co łączy CMA CGM i Air France-KLM?



W maju 2022 roku Grupa logistyczna CMA CGM wydała oficjalne oświadczenie oznajmiające, że wraz z grupą Air France-KLM została zawarta umowa dziesięcioletniego, strategicznego partnerstwa w sektorze towarowego transportu lotniczego. Na dzień dzisiejszy obie firmy dysponują łącznie aż 10 samolotami cargo (4 znajdującymi się w magazynie CMA CGM oraz 6 latającymi pod banderą Air France-KLM), gotowymi do realizacji lotniczych frachtów przewozowych.


Marki nie zamierzają jednak zaprzestać na obecnym zapleczu maszynowym. Partnerska grupa CMA CGM i Air France-KLM oczekuje na dostarczenie 12 nowych samolotów transportowych na przełomie 2022-2026 roku. Relacje pomiędzy obiema grupami partnerskimi również mają ulec zmianie, ponieważ francuski armator wydał oficjalny komunikat, że zamierza również nabyć około 9 % udziałów w Air France-KLM na 10-letni okres trwania strategicznej współpracy, w celu zacieśnienia współpracy pomiędzy firmami.


Dwa nowe cargo Boeing



CMA CGM w celu rozbudowy mocy przewozowych we frachcie lotniczym zapowiedziało stopniowy wzrost floty powietrznej. Z tego powodu w tylko w ubiegłym tygodniu odebrane zostały dwa nowoczesne Boeingi 777, (zamówione przez armatowa w lutym 2021 r.), zwiększając tym samym flotę CMA CGM AIR CARGO do 6 samolotów towarowych. Francuski armator nie poprzestał jednak na realizacji planów biznesowych, ponieważ ujawnione zostało kolejne zamówienie na dwa dodatkowe Boeingi 777 z dostawami zaplanowanymi do 2024 roku.


Zakup nowych samolotów umożliwia rozwój usług frachtu lotniczego w CMA CGM AIR CARGO, poprzez oferowanie większej liczby międzynarodowych miejsc docelowych. Z tego powodu francuski armator zdecydował się na wybór największych na świecie, dwusilnikowych frachtowców o najdłuższym zasięgu, umożliwiających przenoszenie maksymalnej ładowności 107 ton w odcinku 9200 kilometrów.

      CIEKAWOSTKI

      Skontaktuj się z nami i zaplanuj bezpieczny transport.

      Imię i nazwisko*
      Adres e-mail*
      Treść wiadomości*
      Akceptacja warunków*

      Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Sealand Liquids sp. z o.o, z siedzibą przy ul. Legionów 112/21, 81-472 Gdynia, Polska.

      Akceptacja warunków*

      Zapisuję się do newslettera.

      Wyślij

      Najnowsze wpisy

      Czy port Hongkong ma problemy?

      Czy port Hongkong ma problemy?

      Dodaj recenzję
      Według rankingu Alphaliner 30 najbardziej ruchliwych portów kontenerowych n...
      Czytaj dalej
      Elektryczne holowniki podbijają Vancouver

      Elektryczne holowniki podbijają Vancouver

      Dodaj recenzję
      Port w Vancouver uruchomił nową, innowacyjną linię elektrycznych holowników...
      Czytaj dalej
      Baltimore - co z ładunkiem?

      Baltimore - co z ładunkiem?

      Dodaj recenzję
      Czy Baltimore okaże się siłą portów wschodnich USA? Jakich przekierowań moż...
      Czytaj dalej

      Masz pytania? Chętnie odpowiem

      Inne artykuły tego autora