CMA CGM z powodu rosnącego zapotrzebowania gospodarczego zapowiedziało stworzenie lotniczego ramienia handlowo-operacyjnego. Tylko w tym tygodniu francuski armator odebrał dostawę dwóch samolotów cargo Boeinga.
Dokąd można polecieć i jakie są plany na przyszłość wiodącego CMA CGM?
CMA CGM AIR CARGO
CMA CGM AIR CARGO to nowo utworzona francuska linia lotnicza dedykowana transportom cargo, z siedzibą znajdującą się na lotnisku Paris-Charles de Gaulle. Usługa powstała z myślą o lepszym przepływie handlowym dla Europy, Stanów Zjednoczonych i Azji. Francuski armator w swojej ofercie posiada nie tylko tradycyjne loty czarterowe, ale również dedykowane loty stworzone w celu zaspokajania pilnych potrzeb transportowych nawet najbardziej wymagających klientów. W tym celu CMA CGM AIR CARGO zapewnia możliwość przewozu każdego rodzaju ładunku spełniającego branżowe standardy IATA (Międzynarodowego Zrzeszenia Przewoźników Powietrznych).
Co łączy CMA CGM i Air France-KLM?
W maju 2022 roku Grupa logistyczna CMA CGM wydała oficjalne oświadczenie oznajmiające, że wraz z grupą Air France-KLM została zawarta umowa dziesięcioletniego, strategicznego partnerstwa w sektorze towarowego transportu lotniczego. Na dzień dzisiejszy obie firmy dysponują łącznie aż 10 samolotami cargo (4 znajdującymi się w magazynie CMA CGM oraz 6 latającymi pod banderą Air France-KLM), gotowymi do realizacji lotniczych frachtów przewozowych.
Marki nie zamierzają jednak zaprzestać na obecnym zapleczu maszynowym. Partnerska grupa CMA CGM i Air France-KLM oczekuje na dostarczenie 12 nowych samolotów transportowych na przełomie 2022-2026 roku. Relacje pomiędzy obiema grupami partnerskimi również mają ulec zmianie, ponieważ francuski armator wydał oficjalny komunikat, że zamierza również nabyć około 9 % udziałów w Air France-KLM na 10-letni okres trwania strategicznej współpracy, w celu zacieśnienia współpracy pomiędzy firmami.
Dwa nowe cargo Boeing
CMA CGM w celu rozbudowy mocy przewozowych we frachcie lotniczym zapowiedziało stopniowy wzrost floty powietrznej. Z tego powodu w tylko w ubiegłym tygodniu odebrane zostały dwa nowoczesne Boeingi 777, (zamówione przez armatowa w lutym 2021 r.), zwiększając tym samym flotę CMA CGM AIR CARGO do 6 samolotów towarowych. Francuski armator nie poprzestał jednak na realizacji planów biznesowych, ponieważ ujawnione zostało kolejne zamówienie na dwa dodatkowe Boeingi 777 z dostawami zaplanowanymi do 2024 roku.
Zakup nowych samolotów umożliwia rozwój usług frachtu lotniczego w CMA CGM AIR CARGO, poprzez oferowanie większej liczby międzynarodowych miejsc docelowych. Z tego powodu francuski armator zdecydował się na wybór największych na świecie, dwusilnikowych frachtowców o najdłuższym zasięgu, umożliwiających przenoszenie maksymalnej ładowności 107 ton w odcinku 9200 kilometrów.
CIEKAWOSTKI